Danske Medier: Dicle Duran Nielsen bliver ny administrerende direktør

Danske Medier har fra 1. marts ansat Dicle Duran Nielsen med tyrkisk baggrund som ny administrerende direktør.
Foto: PR

Danske Medier har fra 1. marts ansat Dicle Duran Nielsen som ny administrerende direktør.

Danske Mediers bestyrelsesformand, Christina Blaagaard, er meget glad for, at Dicle Duran Nielsen har påtaget sig opgaven som administrerende direktør:

“Mediernes rolle i et samfund, der i stigende grad er påvirket af techgiganternes indflydelse – både i forhold til det økonomiske økosystem, rettigheder, data og ikke mindst i forhold til demokratiet og publicismens rolle, kræver et Danske Medier, der står stærkt på netop de områder,” siger formanden og uddyber:

”Med Dicle Duran Nielsen som ny direktør for Danske Medier styrkes det arbejde i endnu højere grad. Med en baggrund i rettighedsarbejde og med en dyb forståelse for de nationale og internationale interesser på spil her, kommer Dicle Duran Nielsen med de allerbedste forudsætninger for at fortsætte det gode arbejde, der allerede er i gang. Jeg glæder mig meget til samarbejdet,” lyder det fra Christina Blaagaard.

Dicle Duran Nielsen

Dicle Duran Nielsen har en lang karriere bag sig i arbejdet med techgiganternes ansvar og sikringen af gode rammevilkår for medlemmer og virksomheder.

Senest kommer hun fra en stilling som juridisk og politisk direktør i rettighedsorganisationen Koda.

“Techgiganternes massive indflydelse og de digitale forandringer bliver mere og mere indgribende i samfundet. I en epokegørende tid er det altafgørende at værne om de frie og uafhængige medier, som er med til at sikre den demokratiske samtale og beskytte os alle mod magtmisbrug, misinformation og ekkokamre. Jeg glæder mig derfor meget til at varetage arbejdet i Danske Medier og takker også for tilliden,” udtaler Dicle Duran Nielsen.

Dicle Duran Nielsen har før sit virke som juridisk og politisk direktør i Koda også arbejdet som forhandlingschef i Copydan AV-foreningerne samt været advokat med møderet for landsretterne i en længere årrække.

Om Danske Medier

Danske Medier er en brancheorganisation for private medievirksomheder. Vores medlemmer tæller 250 lokale og regionale medier, niche- og fagmedier samt landsdækkende dagblade, aviser og netmedier.

Vi arbejder for det frie ord, den uafhængige presse og sunde rammevilkår for en pluralistisk mediebranche.

Total
0
Shares